نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و بایرلوکورزن| تلاش سردار فایده نداشت پخش زنده بازی النصر و الاخدود در لیگ عربستان (۲۰ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی
سرخط خبرها

نیاز ۸۰ میلیاردی ثامن‌الائمه مشهد!| سالن شیک در سراب افتتاح!

  • کد خبر: ۹۷۶۱۱
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
نیاز ۸۰ میلیاردی ثامن‌الائمه مشهد!| سالن شیک در سراب افتتاح!
پروژه سالن شش هزار نفری مجموعه ثامن که از ۱۱ سال پیش آغاز شده است، برای تکمیل شدن به ۸۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد!

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ یکم دی ماه ۱۳۹۸، ۴ تیر ۱۳۹۹، ۴ خرداد ۱۴۰۰ و بالاخره این آخری، ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰! این‌ها فقط چند نمونه از آخرین و نزدیک‌ترین تاریخ‌هایی است که با وعده‌های پُرشمار مسئولان ورزش استان قرار بود سالن چندمنظوره شش هزار نفری ثامن الائمه (ع) مشهد افتتاح شود، اما هر بار به بهانه و به بهایی این وعده‌ها نقض شد و رونمایی از سالن شیک به تعویق افتاد.

سالن شش هزار نفری ثامن الائمه (ع) مشهد که در دهکده ورزشی ثامن الائمه (ع) قرار دارد، در سال ۱۳۸۹ کلنگش به زمین خورد و حالا با گذشت ۱۱ سال از آن روز یک مجلد کتاب پُرشمار از وعده‌های مسئولان برای افتتاحش باقی مانده است؛ سالنی که آخرین بار در تیرماه امسال و با وعده مدیرکل وقت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بنا بود دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، اما حالا مدیرکل جدید که البته هنوز حکم سرپرستی مقابل نام و امضایش نشسته، به صراحت از نقض این وعده می‌گوید و مدعی است نمی‌داند مدیرکل قبلی چه وعده‌ای داده است، اما سالن شش هزار نفری، امسال هم افتتاح نخواهد شد!

سازه‌ای برای نجات ورزش

سازه‌ای غول پیکر در آسمان دهکده ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد همچون نگینی می‌درخشد؛ سالنی چندمنظوره که هنوز به بهره برداری نرسیده، اما حقیقت آن است که می‌تواند برای ورزش مشهد، حکم طلا را داشته باشد و به کمک رشته‌های مختلف ورزشی شهر بیاید؛ به کمک والیبالی که مهرانش پیر و فرسوده شده است، به کمک بسکتبالی که در سالن غیراستاندارد سجاد تیم تمام استانداردش آویژه دلبری می‌کند، به کمک فوتسالی که در لیگ برتر ۲ تیم دارد و یک سالن و نصفی!

سالن شش هزارنفری امروز از دور نمایی فولاد آرنایی دارد؛ با آن جلوه قرمز و سفیدش. بااین همه برای پایان یافتن فرایند ساخت و سازش گویا کلاف سردرگم و پیچیده‌ای را باید از هم باز کرد. مدیران قبلی ورزش استان از پیشرفت فیزیکی خوب و نزدیکی به روند بهره برداری سخن گفتند و حالا هر بار به موقع مقرر عمل به وعده‌ها می‌رسیم، گویی به پایان رد سرابی رسیدیم که از دور کام ورزش استان را شیرین کرده بود.

تأخیر افتتاح سالن چندمنظوره؛ اندازه قطار شهری!

فرایند کلنگ زنی تا بهره برداری از خط اول قطار شهری مشهد با آن همه حواشی ریز و درشت، از ماجرای واگن‌های فرسوده گرفته تا سختی کند و کاو دستگاه‌های غول پیکر در نقطه نقطه شهر مشهد، ۱۰ سال به طول انجامید؛ پروژه‌ای که بار‌ها تعطیل و معلق شد و دست آخر اسفند سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید. این در حالی است که پروژه سالن شش هزارنفری مشهد حالا وارد یازدهمین سال خود شده و هنوز خبری از افتتاحش نیست! سالنی که در یک نقطه بیرون شهر و کاملا در تسلط جغرافیایی برای تکمیل قرار دارد و جالب آنکه هر سال هم کرور کرور اعتبار می‌گیرد، اما خبری از پایان فرایند تکمیلش نیست.

۴۵ میلیاردی که ۸۰ میلیارد شد

افشین داوری، مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، در پاسخ به تماس تلفنی شهرآراورزشی درباره وعده افتتاح سالن شش هزار نفری در دهه فجر ۱۴۰۰ گفت: البته من نمی‌دانم مدیرکل قبلی چه گفتند، اما بعید می‌دانم.  وی افزود: برای تکمیل پروژه سالن شش هزار نفری به اعتباری بالغ بر ۶۰ تا ۸۰ میلیارد نیاز داریم.  این صحبت مدیرکل ورزش و جوانان استان در حالی مطرح می‌شود که ۲ سال پیش در چنین روز‌هایی مدیرکل وقت، فرزاد فتاحی، صحبت از اعتبار ۴۵ میلیاردی می‌کرد و طبیعی است که با گذشت ۲ سال و تکمیل نشدن پروژه، حالا این عدد با توجه به تورم موجود در بازار سازه دوبرابر شود.

پیشرفت فیزیکی؛ کمتر از ظاهر!

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی می‌گوید پیشرفت فیزیکی سالن شش هزار نفری ثامن الائمه (ع) مشهد ۷۲ درصد است! عددی که بسیار کمتر از ادعا‌های مدیرکل قبلی است. داوری درحالی از این درصد می‌گوید که فتاحی پیشرفت فیزیکی سالن را بیشتر از این حرف‌ها می‌دانست و بار‌ها در گفتگو با شهرآرا مدعی شده بود که سالن به زودی افتتاح می‌شود.

با وجود این، سالن شش هزار نفری از بیرون سازه‌ای شیک و مدرن است که اگر سری به دهکده ثامن بزنید و آن را ببینید، تصور می‌کنید سالن آماده بهره برداری است. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در نیاز‌های تکمیلی سالن به مواردی، چون پوشش سقف، کار‌های درونی و تأسیساتی و انشعابات اشاره می‌کند و می‌گوید هنوز این بخش‌های کار مانده است.

وقتی پای وعده در میان نیست

«اوضاع تخصیص‌ها این روز‌ها متلاطم است و به همین خاطر نمی‌توان گفت پروژه کِی به بهره برداری می‌رسد؟!» این صحبت تلخ افشین داوری است؛ صحبتی که رسما بیانگر این واقعیت است که سالن شش هزار نفری که قرار بود عصای دست ورزش استان باشد، حالا حالا‌ها بنای تکمیل ندارد. داوری تصریح کرد: پیمانکار مطالبات بسیاری از قدیم دارد و اگر اعتبار مورد نیاز هم تخصیص داده نشود، به پروژه تعدیل تعلق می‌گیرد و این بدترین اتفاق است؛ چرا که تعدیل، اعتبار را می‌بلعد.

 داوری در پاسخ به این سؤال روشن که پروژه چه زمانی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: قول دادن در این باره درست نیست، چون همه چیز به اعتبار و تخصیص آن در سال آتی بستگی دارد. اعتبار خوبی برای پروژه در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که ملی است؛ اما باید دید تخصیص انجام می‌شود یا نه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->